BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

U follow i, i follow back ;)

wlcom

Selamat Datang, Welcome, Welkom, velkommen, Bienvenue, willkommen, 환영, 欢迎,

ehem ehem

onliner ->

Monday, May 17, 2010

Gates To Hell - The Nazi Death Camps



The Holocaust was the systematic annihilation of six million Jews during the Nazi genocide - in 1933 nine million Jews lived in the 21 countries of Europe that would be occupied by Nazi Germany during World War 2. By 1945 two out of every three European Jews had been killed.

The number of children killed during the Holocaust is not fathomable and full statistics for the tragic fate of children who died will never be known. Estimates range as high as 1.5 million murdered children. This figure includes more than 1.2 million Jewish children, tens of thousands of Gypsy children and thousands of institutionalized handicapped children.

In his book Sheltering The Jews the Holocaust historian Mordecai Paldiel later wrote:
"Never before in history had children been singled out for destruction for no other reason than having been born. Children, of course, were no match for the Nazis' mighty and sophisticated killing machine .."
KZ Dachau was the first concentration camp established in Nazi Germany - the camp was opened on March 22, 1933. The camp's first inmates were primarily political prisoners, Social Democrats, Communists, trade unionists, habitual criminals, homosexuals, Jehovah's Witnesses, beggars, vagrants, hawkers.

In the late 1930's the Nazis killed thousands of handicapped Germans by lethal injection and poisonous gas. After the German invasion of the Soviet Union in June 1941, mobile killing units following in the wake of the German Army began shooting massive numbers of Jews and Gypsies in open fields and ravines on the outskirts of conquered cities and towns.

Eventually the Nazis created a more secluded and organized method of killing. Extermination centers were established in occupied Poland with special apparatus especially designed for mass murder. Giant death machines.

Six such death camps existed: Auschwitz-Birkenau, Belzec, Chelmno, Majdanek, Sobibor, and Treblinka.
Large-scale murder by gas and body disposal through cremation were conducted systematically by the Nazis and Adolf Hitler's SS men ..

Victims were deported to these centers from Western Europe and from the ghettos in Eastern Europe which the Nazis had established. In addition, millions died in the ghettos and concentration camps as a result of forced labor, starvation, exposure, brutality, disease, and execution.

Friday, March 26, 2010

Inikah yang kita harapkan pada saudara perempuan kita? Rosak akhlak/mati jiwanya?

Apa dah jadi?...
Salah siapa?
ibu sudah tidak sayangkan anak?
Inilah natijahnya apabila manusia bertuhankan nafsu..
Inikah arah tuju yang anda semua mahukan...
Apabila nafsu bermaharajalela..lelaki rosak dan merosakkan.....Apabila perempuan2 rosak...dunia hancur !!!!. Jadilah manusia.. lelaki dan perempuan sudah lebih hina daripada binatang...


Apabila perempuan2 rosak...dunia hancur !!!!.

Saturday, March 6, 2010

9 mimpi Nabi Muhammad S.A.W

Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra berkata, Nabi Muhammad saw bersabda:
> "Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam
> aku sebelum di Israqkan.... ...."

>
> 1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah di datang oleh
> malaikatul maut dengan keadaan yg amat mengerunkan untuk mengambil
> nyawanya, maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh
> KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.

> 2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang
> amat menyiksakan, diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA.
>

> 3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh
> syaitan-¿syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah, maka ia diselamatkan
> dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.


> 4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat
> daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan
> rantai tersebut ke duburnya oleh malaikat Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG
> KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-¿NUNJUK telah melepaskannya dari seksaan itu


> 5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat, setiap kali dia
> mendatangi satu telaga di halang dari meminumnya,¿ketika itu datanglah
> pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia
> merasa puas.


> 6. Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulan para nabi yang
> sedang duduk berkumpulan- kumpulan, setiap kali dia datang dia akan
> diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA
> sambil ke kumpulanku seraya duduk disebelahku.
>

> 7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam keadan gelap gelita
> di sekelilingnya, sedangkan dia sendiri di dalam keadaan binggung,
> maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu
> mengeluarkannya¿ dari kegelapan kepada tempat yang terang - benderang.
>

> 8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin
> tetapi mereka tidakpun membalas bicaranya,maka menjelmalah SIFAT
> SILATURRAHIMNYA¿ DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-¿MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu
> menyeru kepada mereka agar menyambut bicaranya, lalu berbicara mereka dengannya.


9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan api ke mukanya,
maka segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH
SWT lalu menabir muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.

Hukuman>!?

Tiga lelaki, seorang ahli falsafah.. seorang pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap atas kesalahan mengendap itik buat projek...

Lalu hakim berkata..
"kamu boleh menanyakan satu soalan kepada ku.. kalau aku dapat menjawab.. kamu akan ditahan di penjara.. tapi kalau aku tidak dapat menjawab... kamu akan dibebaskan..

Ahli Falsafah mula berkata..
"Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates.. Jika Yang Arif berjaya membawanya.. saya rela dihukum...".

Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan. . lalu buku itu di berikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan...

"Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif..."
Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan. ..

Kemudian giliran pakar matematik mengajukan pertanyaan.. .
"Cuba jawab 1253*254-45557+ (5454*25451) dalam masa 5 saat..".
Samb! il menekan kalkulator dengan pantas.. Hakim memberikan jawapannya... da n ternyata tepat..
Lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan. .

Giliran terakhir pergi kepada pelawak..
"Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya!". kata si pelawak..
Apabila kerusi disediakan.. pelawak itu duduk dan tiba-tiba melepaskan kentut yang kuat..

Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim..
"Yang Ariff.. dari lubang mana kentut saya tadi keluar?"
Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibawah punggung si pelawak tadi..

hakim berkata...

"Kentut mu keluar dari lobang yang ketiga dari sebelah kanan ini...".
"Salah!!!" Sebenarnya kentut saya dari lubang punggungku ini !!!".
Pelawak itu kemudian dibebaskan..

Saturday, February 27, 2010

KLu 1haRi awK nK mNaNg!s,bgtaW sy..sy xjaNji nK buAt awK trsNyuM..tP sy bLh mNaNg!s brsMe awK..KLu 1harI awK aDe msLh,bgTaw sy..sy xjNji nk bG awK pNyLesaiaNNya.. Tp awK bLh k0ngsi dgN sy.. KLu 1haRi awk mHu brjLn perG, bgTaw sy..sy xJNji nTk haLanG awk peRg ,tP sy bLh brjLn brsMe awk, kLu 1haRi awK prLukn ss0rg uTK mNdGr ceriTa awK..bgTaw sy,sy jNji aKn aDe uTk awk.. Tp.. KLu 1har! Awk prLukn sy & sy tiaDa.. MuNgKn krN sy dh xdE lg..

Ni la CINTA.
Ada seorg pemuda buta,semua org bencikn dia,kecuali k'kasihnya.Pemuda itu slalu b'kta 'sya akn mnghwini awk klu sya boleh melihat'.1 hari ada org drmakan mata kpd pemuda itu.Bila pemuda itu bleh melihat,dia merasa sgt t'kejut apabila kekasihnya jga buta.Kekasihnya b'kta 'sudikh awk menghwini sya skarang?' pemuda itu menolak.Kekasihnya senyum dan perg sambil b'kata TOLONG JAGA MATA SAYA BAIK2..

Thursday, February 25, 2010

Kelas ouh Kelas

pErh.. susah juGak eyh nk blaJar lAki+pOmpuAn cUz nE 1tiMe gaBunG. MemaNg aH raSe skIt x sLesE aN. kNe2 nGn poMpuaN yg baNyak Ckp eyH.. skEt2 knE marah. Fuhh..memaNg pEnaT.~.~
aRap2 pOmpUan kt keLas skuNk dpaT jAge peraSaan marAh eyH time kAmE wT salOh.~

te eNd~.

Monday, January 11, 2010

Erk2.HahA

buzz2.erk~ sry to all yg visit blog ney eyh! aku x pandai sgt nk wt ayat2 eyh~haha. kaLu jRg poSt srY2. tu je hok nok kabbor. =)