BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

U follow i, i follow back ;)

wlcom

Selamat Datang, Welcome, Welkom, velkommen, Bienvenue, willkommen, 환영, 欢迎,

ehem ehem

onliner ->

Friday, November 13, 2009

At-10-tion untuk pengunjung blog!

Sila layari blog ini dengan menggunakan perisian Mozilla Firefox dan Internet Explorer Versi 7 dan ke atas untuk paparan terbaik. Blog ini tidak sesuai dilayari menggunakan Internet Explorer Versi 6 dan ke bawah.

~Harap Maklum~

Saturday, October 31, 2009


The ring around the Moon is caused by the refraction of Moonlight (which of course is reflected sunlight) from ice crystals in the upper atmosphere. The shape of the ice crystals results in a focusing of the light into a ring. Since the ice crystals typically have the same shape, namely a hexagonal shape, the Moon ring is almost always the same size.

Less typical are the halos that may be produced by different angles in the crystals. They can create halos with an angle of 46 degrees.

Moon Ring Weather Folklore
Folklore has it that a ring around the moon signifies bad weather is coming, and in many cases this may be true. So how can rings around the moon be a predictor of weather to come? The ice crystals that cover the halo signify high altitude, thin cirrus clouds that normally precede a warm front by one or two days. Typically, a warm front will be associated with a low pressure system which is commonly referred to as a storm.

It is believed that the number of stars within a moon halo indicate the number days before bad weather will arrive. Give it a try the next time you observe a moon halo.

Rings Around The Sun - The same phenomena that causes lunar halos can also be observed around the sun. A few photos of solar halos using a Coolpix 995 digital camera. NOTICE: Never look at or photograph the sun directly.


The ring that appears around the moon arises from light passing through six-sided ice crystals high in the atmosphere. These ice crystals refract, or bend, light in the same manner that a camera lens bends light. The ring has a diameter of 22° , and sometimes, if you are lucky, it is also possible to detect a second ring, 44° diameter. Thin high cirrus clouds lofting at 20,000 feet or more contain tiny ice crystals that originate from the freezing of super cooled water droplets. These crystals behave like jewels refracting and reflecting in different directions.

Cloud crystals are varieties of hexagonal prisms, (6 sides) and range in shapes from long columns to thin plate-like shapes that have different face sizes.


Monday, October 26, 2009

I.. ErKs,,,,HuRmM...

Selepas kau pergi
Tinggalah disini kusendiri
Kumerasakan sesuatu
Yang tlah hilang didalam hidupku

Dalam lubuk hatimu
Ku yakin kaupun sebenarnya
Kau tak inginkan lepas diriku
Tahukah kau kini ku terluka

Bantu aku membencimu
Ku terlalu mencintaimu
Dirimu begitu bererti untukku

Kau telah mencintaiku
Dan dicintai kekasihmu
Ini tak adil bagiku
Hilanglah aku tinggalah hampa

Friday, August 21, 2009

Noordin M Top Terrorist?!









JAKARTA - A Malaysian extremist wanted for a string of terror attacks was named Saturday as the man most likely behind twin suicide bombings at luxury hotels in Indonesia which killed at least 9 people.

Police were studying explosives found in the suspects' "control centre" in room 1808 of the Jakarta Marriott hotel, which was bombed along with its nearby sister hotel the Ritz-Carlton on Friday as guests were having breakfast.

DNA evidence, including a severed head from the remains of two suicide bombers, was also being examined as security was tightened across Indonesia and the Philippines amid warnings of follow-up attacks.

No group has claimed responsibility for the bombings, but the security ministry's anti-terror desk chief, Ansyaad Mbai, told AFP there was evidence that Malaysian-born extremist Noordin Mohammed Top was behind the attacks.

"There are strong indications that Noordin Top's group is behind the attacks because the bombs were hand-made and the tactic was suicide bombings," he said.

It is the fourth attack in Indonesia allegedly masterminded by Noordin after bombings at the Jakarta Marriott in 2003, the Australian embassy in 2004 and Bali restaurants in 2005 which have killed more than 40 people.


Saturday, August 15, 2009

AL-FATIHAH

Satu lagi kejutan menggegarkan industri hiburan tanahair apabila penyanyi utama kumpulan nasyid Rabbani, Ustaz Mohd Asri Ibrahim, 40, disahkan meninggal dunia kira-kira jam 11 pagi tadi akibat serangan jantung di Pusat Perubatan Pantai, Kuala Lumpur.Arwah dikatakan meninggal dunia selepas jatuh pengsan semasa sidang media di Angkasapuri, Radio Televisyen Malaysia (RTM) kira-kira 10.30 pagi tadi. Paknil amat menyanjung budi pekerti Arwah yang sentiasa tersenyum dan tidak pernah menilai seseorang dari luaran. Sememangnya Arwah juga adalah sebab mengapa irama nasyid terus bertahan sehingga kini kerana tidak pernah rasa lelah walaupun satu demi satu kumpulan nasyid terkubur. Semestinya kita akan merasa kehilangannya dan suara merdu Allahyarham Ustaz Asri akan tiada penggantinya. Semoga roh Allahyarham diletakkan bersama-sama umat yang soleh di sisi Nya. Amin.

Saturday, August 8, 2009

OFAC Grants Permission to Iranian American Organization to Open Office in Tehran

In a significant departure from previous policy, the Office of Foreign Assets Control (OFAC) at the Department of Treasury, has granted permission to the American Iranian Council (AIC) to open an office in Tehran. AIC says it does not receive funds from either the government of Iran or the U.S. AIC hopes to establish the office to promote better understanding and exchange between the U.S. and Iran. The Iranian government has not yet approved of the AIC office in Tehran. A spokesman for the State Department told the BBC that the move did not signal any change in policy. However, it has been extremely difficult for American non-governmental organizations to obtain licenses to operate in Iran. Even following the Bam 6.6 earthquake in 2002, the humanitarian organization Mercy Corps was unable to renew its OFAC license after the first year of its relief efforts and was forced to pack up and leave despite much work to be done. One Iran expert tells me that the approval may be a feeler before the U.S. moves towards opening an Iranian interests section in Tehran.Many non-governmental organizations, including the Center for Arms Control and Nonproliferation, have been advocating for the last several years that the Bush administration should repeal Office of Foreign Assets Control restrictions that prohibit US non-governmental organizations from obtaining licenses to work inside Iran as a confidence building measure to demonstrate diplomatic sincerity. Hopefully, OFAC will grant licenses to additional non-governmental organizations in order increase civil society ties between the U.S. and Iran, and not just stop with one license to AIC. There are many organizations worthy of such a license.

Saturday, April 11, 2009

baju sukan tahunan..

baju rumah warna hijau(2008)

baju ni tlah memenangi tmpt ke-2 tahun(2008)SRI

baju rumah warna kuning(2008)

baju ni tlah memenangi tmpt pertama tahun(2008)SMI

baju rumah warna kuning(2009)

still memenangi tmpt pertama tahun(2009)SMI

Thursday, March 26, 2009

This Dragunov...Dont Try To Try It



The Dragunov has the established and well-deserved reputation as perhaps the most reliable battle rifle ever manufactured and produced. There are currently over 30 million of the Dragunov assault rifles in service throughout the world, making it by far the most widely distributed battle rifle. The AK-47 was originally designed by Russian soldier and inventor Mikhail Timofeevich Kalashnikov, who was born in 1919. The number of various Kalashnikov clones, models and copies is voluminous. No matter what type of variations there are on the basic models, the firearm's unique function remains the same to this day.

Saturday, March 7, 2009

Askar Paling Berani

Tiga orang Jeneral dunia sedang bertanding keberanian tentaranya dan untuk membuktikannya masing masing jeneral memerintahkan salah satu Askarnya untuk mengikuti arahannya :

1. Jepun
Jeneral : Askar maju sini
Askar : Siap Jeneral
Jeneral : Tangkap peluru yang saya tembakan ke tubuh kamu
Askar : Siap Jeneral
Peluru langsung ditembakan dan kerana jaraknya terlalu dekat maka si Askar tidak dapat menangkapnya dan langsung mati.
Si jeneral dengan bangga mengatakan “lihat Askar saya sangat berani dan siap mati”

2. Jerman
Jendral : Askar maju sini
Askar : Siap jeneral
Jeneral : Tangkap peluru dari RPG yang saya tembak
Askar : Siap Jeneral
Peluru meluncur cepat dan Askar yang menangkap hancur berantakan
Si Jeneral sangat bangga dan bilang ” Askar saya lebih berani bahkan untuk menangkap bom RPG”

3. Indonesia
Jeneral : Askar maju sini
Askar : Siap Jeneral
Jeneral : Sebrangi ladang periuk api dengan berlari cepat
Askar : Tidak mau jendral !
Jendral : Sebrangi cepat !!
Askar : Tidak mau jeneral !
sampai tiga kali sang jeneral memerintahkan Askarnya, namun tetap di tolak.
Si Jeneral berkata “Lihat Askar saya yang paling berani…. perintah jendral langsung bisa dia tolak…”

Jadikan Pengajaran!!

Saya ingin berkongsi cerita in dengan anda semua mengenai sikap segelintir orang Melayu kita atau lebih tepat lagi orang Islam di Malaysia ....

Kejadian benar ini berlaku di Carrefour Wangsa Maju beberapa hari lepas. Seorang pemuda Islam yang berkerja sebagai 'cashier' di pasaraya tersebut telah menumbuk seorang lelaki cina. Ini berlaku kerana ketika pemuda cina tersebut sedang membayar harga barangan, pemuda Melayu ini telah
menegur pemuda Cina ini mengenai gambar baju yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut. Gambar itu ialah seekor babi yang sedang memakai serban di samping seekor anjing yang memakai tudung lambang agama Islam. pemuda Melayu itu bertanya gambar apakah yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut.?

Dengan rasa bangga dan tidak bersalah, pemuda Cina itu terus menjawab sambil menunjuk ke arah gambar bajunya dengan mengatakan babi yang memakai serban itu ialah Muhammad dan anjing yang memakai tudung itu ialah Khadijah. Mendengar jawapan lelaki tersebut, pemuda Melayu ini dengan tidak disangka2, menumbuk muka si Cina tersebut.

Huru hara lah suasana di carrefour itu. Kemudian pemuda Cina itu memaki hamun lalu datanglah Manager Carrefour yang juga beragama Islam lalu
memecat lelaki Melayu tadi. Apa yang di lakukan oleh Manager Carrefour tadi adalah satu etika yang patut di contohi kerana, menumbuk org sesuka hati memanglah salah...

Tapi malangnya, Manager tersebut bukan hanya memecat pemuda Melayu tadi yang sedang mempertahankan akidah agama Islam, tetapi turut memaki hamun pemuda Melayu itu dengan kata2 kesat. Pemuda Melayu ini pulang dengan keadaan hampa. Bukan kerana di pecat, tetapi turut di maki hamun oleh saudara
seislam yang di sangkanya akan turut manjaga maruah orang Islam selepas dihina oleh laki Cina tadi.

Sekarang ni pemuda Melayu ni sedang menunggu untuk di saman oleh Cina tersebut. Beliau bukan takut malah tidak sabar2 untuk menunggu disaman oleh Cina tersebut kerana beliau ada alasan yang kukuh kerana bertindak demikian.

Pengajarannya, sikap pemuda Melayu tadi memang patut di contohi kerana ingin menegakkan agama Islam. Pada anda, berhati2 la..kerana saya percaya,
tshirt yang di pakai oleh Cina tadi adalah salah satu strategi orang2 kafir untuk menjatuhkan maruah Islam.

Sebarkan kepada saudara2 Islam kita..!

1.Jika anda orang islam sila sebarkan email ini..!!


2.Jika anda orang bukan islam, diingatkan jangan sesekali bermain dengan api di negara malaysia islam ini

cara2 nk diet!!

Doktor menyuruh seorang lelaki yang sangat gemuk untuk melakukan diet.
Doktor berkata kepadanya...
"Anda mesti memakan sedikit roti panggang... sebiji buah-buahan dan segelas air kosong..."
Lelaki menjawab...
"Baik lah doktor... jadi... Itu semua harus saya makan sebelum atau sesudah makan, Doktor?"

sahabat 2 macam..

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......
kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang sakit.....
kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir.....
kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh
di
sana....
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!
kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........
kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian
bau je busuk tp sedap dimakan....
kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......
kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT
LEBAH, UMPAMA BUNGA
ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTI
LEMBU, TAK UBAH MACAM
DURIAN
&
MACAM
BISKUT!!!
dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!

walaupun kita mempunyai kekasih, tapi
teman tetap paling setia.

walaupun kita punya harta banyak,
temanlah yg plg berharga :-)